onsdag 19 maj 2010

Mammas tema

Jag har ju nämnt CLASH som mina stora förebilder mer än en gång...
... fast det allra första albumet jag ägde var det här:




Finaste mamma väckte mig på min 7-årsdag med sång och presenter:
En egen bandspelare av märket ELECTOWN och två kassetter -
Jerry Lee Lewis och Rod Stewart!
Lyssnade på dessa hur mycket som helst och tyckte mest om Roddan,
särskilt då denna som fortfarande är en av mina absoluta favoriter:



Det var alltså egentligen MAMMA som pekade ut riktningen för mitt framtida liv. Hon hade turnerat som sångerska i SUNE ERIKSSONS ORKESTER och uppträtt med Robert Broberg på 60-talet.
Mamma spelade och sjöng nästan varje dag hemma och jag minns än idag hur jag låg i pojkrummet som liten och somnade tryggt till "Streets Of London"!


Och så kom då bandspelaren.. med den spelade jag in musik från radion och ibland även från lilla TV-högtalaren. Jag gjorde också mina allra första inspelningar med den, en låt som hette "Stereo" som handlade om en kille som gjorde vad som helst för att han skulle få en massa prylar. "Eric Eric, why are you hysteric? What will you do for a stereo and a car" typ...


Det var naturligtvis Mamma som visade hur man tog ett E-moll och ett D-dur och det är Mamma jag har att tacka för att jag får hålla på med det roligaste som finns:
MUSIK


Tack Mamma, jag älskar dig!

Din son

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar