fredag 26 mars 2010

Hofmästarn & Roffe Ruff släpper "Panterparken" idag!

Så var det då dags.

Hofmästarn & Roffe Ruff släpper EP:n "PANTERPARKEN" idag!

Åtta spår helt gratis som du hittar HÄR.



Om förra plattan "Ormar I Gräset" var gangsta så är det här ett enda gött flow där Hofmästarn står i rampljuset. Och jag gillar det!
OK, borta är direktheten men det finns i stället en skön vårkänsla över låtarna. Visst kan man tycka att det är lite smörigt men det ser jag snarare som förbannat modigt! Första låten "Roffe & jag" innehåller scratch och det tackar man för, känns som om det var ett tag sedan.
Jag är inte golvad av det här än - det krävs mer lyssning - men jag hör redan ett sjysst vår & sommar soundtrack till kommande förfester och promenader.
Och det här skulle man vilja höra live, vilket set det skulle bli ihop med förra plattan och gamla demos!

Bäst hittills: "Majorna" och "Aldrig mer".

1 kommentar:

  1. Hemladdat nu...så nu ska jag lyssna genom Roffe,Bubba och de andra ordentligt...
    Panterparken låter bra så här långt...
    Ha d
    Stefan

    SvaraRadera