torsdag 18 mars 2010

Hommage till Hurricane Gilbert!

I dag fyller gamle vännen Daniel Gilbert 36 år! Vi sågs lite grann under åren då han spelade med Broder Daniel och Fiesta. Vi började ses mer frekvent när Håkan Hellström släppte sin debut "Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg" med Daniel på ena gitarren och vilken rolig tid det var!


Releasegiget på Jazzhuset kändes så spännande; skulle det här slå så stort som alla trodde?? Nej, det skulle ju bli ÄNNU större...
Håkan hade tejpat sitt namn på en svart T-shirt och jag minns att jag tyckte att nya låten "En Vän Med En Bil" var fantastisk!



Något år senare åkte grabbarna på sommarturné med The Ark & Magnus Uggla och mitt i detta gifte sig Daniel. Efter vigseln var vi på en fantastiskt fin bröllopfest vid Önnereds Brygga och det var över trettio grader varmt. Daniels pappa spelade med sin fina trio och Håkan & Timo Räisänen sjöng "Här Kommer Lyckan För Hundar Som Oss" vars text passade perfekt in på Daniel.



Stort Grattis på din dag Daniel "Hurricane" Gilbert!
Finare finns nog tamejfan inte! Skål!



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hamnade här via Birro...Älskar att läsa om pojkarna jag tycker om. Kommer absolut tillbaka!

    L.O.V.E OROSHJÄRTA

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit och välkommen tillbaka!

    SvaraRadera