onsdag 17 mars 2010

Min förvår med Roffe Ruff

Upptäckte Majornas stolthet Roffe Ruff förra året i och med dennes svenska version av "American Boy" (Kanye W/Estelle) som fick namnet Majorna Poiijk. Tyckte att den var kul men missade albumet "Ormar I Gräset" som släpptes 2009 - tills nu. Det är roligt med massor av Majornaplatser i texterna men framför allt riktigt bra! Det roligaste för mig är att träda in i en lite ny värld med de yngre sidekicksen och proddarna som hänger i mina kvarter som vassa BUBBA FLEXX och charmiga HOFMÄSTARN. Och så är ju jämngamla ess som PARTILLO och KAPTEN RÖD med i matchen också. Den hemlige ROFFE RUFF (är 99 % säker på vem han är..) är i min ålder och då blir det ju extra kul med stories från gamla Kompaniet och annat! Tung, rolig och lite sorglig skiva också. JR ERICs tragiska bortgång förra året vilar över skivan och ROFFE tillägnar också skivan till honom, "The King of Rub-a-dub stylee".
Ny skiva "PANTERPARKEN" släpps 26/3!

Den här har jag lyssnat sönder men den är fantastisk:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar