måndag 22 mars 2010

I väntan på Roffe Ruff: BUBBA FLEXX

På fredag 26/3 släpps ju Roffe Ruffs nya EP "Panterparken" här.
Under tiden lyssnar jag mycket på en av hans sidekicks/proddare BUBBA FLEXX som också skriver om sitt liv runt Mariaplan. Jag har inte blivit så berörd sedan SÄKERT! sjöng "Och jag grät mig till sömns efter alla dar"! Självklart bidrar Majorna-geografin i Bubbas låtar men sorgen och glädjen i låtarna uppskattas säkert nedanför Stigberget också! I låten "Somna" drar magen ihop sig när han betraktar Västra Kyrkogården (?) där familj och vänner ligger begravda..
Tyvärr är plattan ofullständig då Bubba hade inbrott för ett tag sedan, men vi får fem mer eller mindre färdiga spår att lyssna till. Du hittar allt här!





4 kommentarer:

  1. Hallå Krånne!
    Kul att du börjar blogga,tog mej hit via poetens sida...fast han är ju mycket mera än poeten nu..
    Det här blir spännande,jag lär hitta musik som jag inte hittat annars...har lyssnat på Bubba nu...gillar det...och det är inte jättemycket i den genren som passerar nålsögat i mina öron,men den killen hör numera till dem som gör det.Ska ta mej vidare i de musikaliska smakproven och se vad det är...
    Länkar hit från min blogg med och hoppas jag kan locka nån mer hit...
    Schysst namn på bloggen med...
    Håller med om SÄKERT...hon har några låtar som går rakt in i hjärtat...kommer ihåg en gala i Värmekyrkan jag hjälpte till med lite pr inför,och mitt i går mamman till tjejen som höll i allt upp och sjöng hennes favvolåt Allt som är ditt kompad av gitarristen i ett metalband...en stark upplevelse som gick rakt in...Det här blev bästann en roman,men skriver man första kommentaren har man väl vissa privilegier.
    Ha det gött så hörs vi.
    Stefan

    SvaraRadera
  2. Hej Stefan! Så ses vi igen :)
    Kände aldrig för att blogga under många år men kom på att jag lägger ändå upp musiklänkar på Facebook hela tiden så...
    Kul att du gillade och kul att du är så produktiv! Kör!
    Ha de gött!

    SvaraRadera
  3. Måste ju erkänna att jag gillar texten i denna låt, eller rap, eller vad man nu ska kalla det =)

    SvaraRadera
  4. Hej hitta de hit pga Marcus Birro som jag läser varje dag :) lycka till med din blogg
    jag själv lyssnar mycket på Stefan Sundström
    och allra mest Lars winnerbäck
    skall ta mig tid att lyssna på dina låtar också
    musik betyder så mycket i livet, genom sorg glädje, förlust och förväntningar

    SvaraRadera